برگزاری کارگاه آموزشی عشق، ریاضی و زندگی در رامسر

مبدع روشهای برق آسای ریاضی گفت:ریاضی یکی از زیباترین دانش های بشری  است که در پیشرفت سایر علوم  نقش عمده ای دارد و از عوامل مهم توسعه فناوری در دههای اخیر بوده است.

مهندس بهرنگ داودی در حاشیه کارگاه آموزشی عشق ،ریاضی و زندگی در سالن کتابخانه احمدنژاد رامسر در گفتگو با خبرنگار ما افزود:ایران مهد ریاضی در جهان است و مباحث اولیه و اساسی ریاضی در ایران شکل گرفته است.

وی بیان داشت:اولین بار در جهان در قرون سوم و چهارم هجری دانشمندان ایرانی بودند که موفق به نوشتن حساب و انجام اعمال جمع و تفریق شدند.

وی گفت:از قرن سوم تا نهم هجری بزرگترین ریاضیدانان جهان در ایران به سر می بردند که از معروفتریت آنان خوارزمی،خیام ،ابوریحان بیرونی ،خواجه نصیرالدین طوسی،ابونصر فارابی،و...بو.دند.

وی افزود:علم مثلثات را دانشمندان ایرانی در دوره ای 600 ساله بین قرون سوم تا نهم هجری به حد اعلی رساندند و تمام روابط جدید در این علم حتی در مثلثات کروی را ایرانیان بدست آوردند.

وی بیان داشت:دانش ریاضی رمز رسیدن به خداست  به تعبیری ریاضی هم علم و هم هنر است ،علم بدان معنی که کشف می کند و هنر بدان معنا که می آفریند.

لازم به یاد آوری است در این کارگاه آموزشی، مهندس داودی به معرفی وتعریف دقیق واژه ریاضی و نقش ریاضیات در زندگی و کاربرد آن در همه علوم به عنوان مادر علوم پرداختند، بهترین قسمت برنامه معرفی تکنیکهای محاسبات ذهنی ریاضی بالاخص ضرب انگشتی و ضربهای برق آسا  و چالشی بزرگ به نام صفر بود. که مورد توجه حضار قرار گرفت.

 پخش چند کلیپ تصویری  درباره ریاضی و فرمولهای برتر و سریع ذهنی  در کشورهای مختلف مانند ضرب چینی و رومی  و... از دیگر برنامه های مورد توجه بوده است.

برگزار کنندگان این همایش ، شهرداری رامسر،نهادکتابخانه ها، اداره  تبلیغات اسلامی شهرستان بودند  و مهندس داودی  ازمدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان بخاطرحمایتهایشان از نخبگان  تشکر نمودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد