شهردار:رامسری نوین باید طراحی شود

 

شهردار رامسر گفت:رامسر قابلیت های زیادی دارد که هنوز شکوفا نشده و باید رامسری نوین طراحی شود.

"نصرت الله کوزه گر"در نشست با خبرنگاران شامگاه روز شنبه  افزود:تلاش هایی که در طی بیش از سه دهه در رامسر انجام شد به عنوان شهر گردشگری که شهره عام و خاص بودناکافی است.

وی بیان داشت:البته در 6 سال اخیر در توسعه زیرساخت ها نظیر فرودگاه و کنار گذر ساحلی گام های خوبی برداشته شده وکه با بهربرداری و تکمیل آنها، آینده این شهرتضمین و سالهای متمادی آن را به جلو می برد.

وی اظهار داشت:البته باید در کنار ایجاد زیرساخت هایی که موجب تحول  این شهر نمونه گردشگری است ظرفیت های داخلی نظیر هتل ها،مراکز اقامتی ،تفریحی ،گردشگری جهت افزایش ماندگاری مسافران فراهم شود.

وی افزود:در کنار فراهم سازی امکانات باید مشکلات اساسی شهرستان بویژه زباله به طور اساسی حل و ساخت کارخانه زباله سوز می تواند رامسر را برای همیشه از این معضل رها سازد.

شهردار رامسر گفت:شهرستان رامسر با حدود 80 هزارنفر جمعیت در مواقع عادی روزانه 80-65تن و در اوج حضور گردشگران حدود 100 تن زباله تولید و این حجم زیاد در دل جنگل و محیط زیست دفن و با یک شیب تندکه   با بارندگی  شیرابه های زیادی روانه محیط زیست می گردد.

وی بیان داشت:تنها راه نجات رامسر ساخت کارخانه زباله سوز با قابلیت تولید انرژی بوده و در آینده نزدیک طرح جامع آن آماده و امیدواریم مورد حمایت مسولان ملی و استانی قرار بگیرید.

وی در بخش دیگری  اظهار داشت: شهر گردشگرپذیر  رامسربا وجود مواهب بی نظیر طبیعی و درآمدهای محدود ناگزیر از جذب سرمایه گذار بوده و شهرداری رامسر با حمایت شورای شهر، مذاکرات بسیار خوبی با سرمایه گذاران در دستور کار دارد.

وی افزود:هم اینک زیباترین مرکز خرید با نام  آرامش در بهترین نقطه شهر با 7 هزار متر مربع زیربنا و سرمایه گذاری حدود 7 میلیارد تومانی توسط شرکت بین المللی برج های آرامش با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال ساخت است.

وی بیان داشت: همچنین قرار داد ساخت یک مجموعه تفریحی گردشگری در زمینی به مساحت 5/1هکتار با یک ایرانی ساکن دوبی در پلاژ شهرداری منعقد  که زمان ساخت آن 3 سال و مدت بهره برداری 15 سال و میزان سرمایه گذاری حدود 10 میلیار دتومان است.

وی اظهار داشت:در کنار این طرح بزرگ، 8 هزار متر مربع زمین در اختیار یک سرمایه گذار دیگر قرار گرفته  که مبادرت به تولید صنایع دستی و فروشگاه بزرگ می نماید که مدت ساخت آن دو ساله ،زمان بهره برداری 13 سال و میزان سرمایه گذاری نیز حدود 4 میلیارد تومان می باشد.

شهر دارامسر ادامه داد:همچنین در هفته جاری قرار داد ساخت جزیره شادی توسط سرمایه گذاری که در صنایع فولا دفعال بوده و بزرگترین مجموعه گردشگری غرب کشور را در حال احداث دارد در پلاژهای لیدو و کاسپین منعقد می نماییم.

وی گفت:این مجموعه که دارای پارک آبی ،استخرهای سرپوشیده و روباز و تفریحات دریایی مدرن است در زمینی به مساحت 4 هکتار با سرمایه گذاری 30 میلیارد تومان ظرف مدت 4 سال احداث می شود.

شهردار رامسر در خصوص ضرورت جابجایی بازار سنتی و هفتگی رامسرنیز گفت:مکان فعلی بازار سنتی و هفتگی درمرکز اصلی شهر مناسب نبود بر همین اساس این بازار از 15 اسفندبه حاشیه صفارودمنتقل و درزمینی به مساحت 5/1 هکتار400 غرفه در راسته های مختلف با صرف اعتبار حدود 200میلیون تومان احداث و به اجاره داده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد