رامسر یک کلانشهر گردشگری است

رییس شورای اسلامی شهر رامسر گفت:شهر نمونه گردشگری رامسر برای رسیدن به پویایی و ظرفیت های بالنده خود نیازمندبرنامه  استراتژی توسعه شهری  است.

"مهندس علی امینی شاد" در نشست خبری با اصحاب رسانه شامگاه امروز در محل شورای اسلامی شهر رامسردر پاسخ به سوالات خبرنگاران   افزود:دمکراسی در تصمیم گیری و استفاده از ظرفیت متحصصان بومی و پتانسیل های اقتصادی شهر حلقه مفقوده بوده  که باید در جهت  استفاده از همه توانمندیها و تخصص ها در توسعه رامسر بهره جست.

وی اظهار داشت:برای آنکه رامسر در خورنام وبه جایگاه شایسته  خود برسد نیازمند مدیریت همراه ،هماهنگ و واحد شهری است.

رییس شورای شهر رامسر افزود:عزیمت نخبگان شهری بدلیل فقدان توسعه صنعت و توریست  به معنای از دست دادن سرمایه های اجتماعی است و این یکی از چالش های جدبی پیش روی رامسر است و متاسفانه ما در طی سالهای متمادی نه در صنعت توفیقی داشتیم و نه در گردشگری به یک برنامه جامع رسیدیم.

وی ادامه داد:دور نمای توسعه رامسر باید در جهت رسیدن به شهر نمونه گردشگری جهان اسلام باشدو رامسر می تواند با ظرفیت های خدادای فراوانی که دارد مقصد نهایی گردشگران کشورهای اسلامی باشد کماینکه در حال حاضر نیز انتخاب نهایی گردشگری داخلی است.

وی بیان داشت:معرفی رامسر به عنوان منطقه آزاد گردشگری که با جدیت توسط مسولان شهرستان پیگیر ی می شودبه معنای واقعی عملکرد خود را نشان داده و با سایر شهرهای گردشگری دنیا که ماهیتی نظیر رامسر دارند رقابت می نماید.

وی گفت:متاسفانه ماهنوز نتوانستیم از رامسر که بدلیل زیباییهای فراوان  شهرت  جهانی دارد آن را به عنوان شهر ایده آل گردشگری در کشور برسانیم و این یک ضعف است.

وی بیان داشت:شهر نمونه گردشگری رامسر باید در قالب یک کلان شهر توریستی درنظر گرفته شود و در تخصیص اعتبارات جمعیت شناور آن لحاظ گردد.

وی بیان داشت:  فرودگاه ،کنار گذز،هتل و مراکز اقامتی ،تفریحی و تجاری از بدیهی ترین نیازهای مناطق گردشگری بوده و به عنوان یک زیرساخت در طراحی های اولیه درنظر گرفته می شود.

وی گفت:در شرایطی که  در برخی از کشورها بدنبال ایجاد جاذبه های مصنوعی در جذب توریست می باشند رامسر شهری تمام عیار از منظر گردشگری است  که می تواند با برنامه ریزی مناسب در صنعت توریسم درآمدهای زیادی بدست آورد.

وی در بخش دیگری گفت:در شرایطی که رامسر بدلیل محیط زیست  زیبا مورد توجه بوده و خاستگاه و مرکز کنوانسیون بین المللی تالابهاست اما هنوز فقدان سیتم جمع آوری  فاضلاب شهری از جمله چالش پیش رو و جدی این شهر پاک است.

وی اظهار داشت: در شرایطی که مسولان عالی ملی و استانی زباله و نحوه دفن و دفع بهداشتی آن را به عنوان یک دغدغه مطرح می نمایند اما هنوز غرب استان مازندران که قطب گردشگری شمال کشور است فاقد کارخانه کمپوست و زباله سوز است و جنگل ها به عنوان محل دفن زباله انتخاب می شوند واین یک فاجعه زیست محیطی است.

وی گفت:نقاط مختلف غرب استان نباید جزیره ایی عمل نمایند بلکه همچون پازلی تکمیل کننده یکدیگرند و توسعه گردشگری  بایدزیر سایه پرچم اسلام بوده و از فکر و توان ایرانی هم بهره بجوییم.

وی اظهار داشت:اما م زادگان به عنوان قطب فرهنگی بوده و بارگاه برادر امام رضا (ع)آقاسیدحسین شیرود را می توان به عنوان چهارمین حرم زیارتی ایران اسلامی معرفی نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد