مدارس مهمترین جایگاه آموزش و پرورش است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت:مدرسه حریم ما و مهمترین جایگاه آموزش و پرورش است و عوامل درون مدرسه که شغل انیا دارند مقدس ترین کارها را انجام می دهند.

مصطفی عابدی با اعلام این مطلب در گردهمایی مشترک مسولین آموزش متوسطه نظری،فنی و حرفه ایی،راهنمایی تحصیلی و گروههای آموزشی متوسطه استان مازندران امروز در اردوگاه شهید میرزا کوچک خان رامسر افزود:مدارس ما باید از داخل بجوشد و غنی باشد.

وی اظهار داشت:ما اگر در شناخت مسائل وقت بیشتری بگذاریم به نتایج بهتری می رسیم مدارس و دانش آموزان ما عوض شده اند و ما باید برنامه هایی را در مدارس اجرانماییم که جواب بدهد ،کارهای ما باید با تجزیه و تحلیل،مهندسی شده و بدون عیب باشد.

وی گفت:خدمت به آموزش و پرورش حل کردن مشکل یک مدرسه یا یک دانش آموز نیست بلکه خدمت به نسل آینده ساز جامعه است ،خدمت به آموزش و پرورش این است که روشها و ساختارها را اصلاح نماییم و نباید در این فکر باشیم که فقط کارهای ما دیده شوند باید  به زیرساخت ها توجه نماییم و کیفیت خدمات ما عالمانه ،کارشناسی شده همراه با تدبیر باشد.

رحمت اله حسینعلی ثانی معاون آموزشی، آموزش و پرورش رامسر نیز گفت:سند تحول بنیادین نقشه راه ماست و باید با برنامه محوری و خردورزی گام برداریم.

وی گفت:یکی از رموز اصلی موفقیت کار ما آن است که آحاد جامعه بویژه اولیا را با خود همراه نماییم و تصمیمات ما با همفکری و شرایط بومی و منطقه ایی باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران در حاشیه مراسم در گفتگو با خبرنگار ما گفت:استان مازندران درهدایت تحصیلی(شاخه مهارتی)رتبه نخست کشور را بدست آورد.

مصطفی عابدی افزود:براساس برنامه ریزی امسال 50 درصددانش آموزان سال اول متوسطه به رشته های  نظری و 50 درصد نیز به رشته های مهارتی هدایت می شوند.

وی بیان داشت:آماده سازی هنرستانها ،استفاده از ظرفیت مراکز،برون سپاری ،توسعه رشته های جدید از مهمترین کارهای ما در این بخش می باشد.

وی گفت:سال گذشته ما در استان 120 رشته کار دانش و 33 رشته فنی و حرفه ایی داشتیم .

عابدی بیان داشت:مازندران در کنکور سراسری رتبه دوم کشوری را از آن خود نمود ودر کنکور فنی رتبه اول کشوری را حائز گردید.

وی  گفت:فعال سازی انجمن های علمی دانش آموزان،،کارگاهها و آزمایشگاههای مدارس،توجه به فعالیت های  مهارتی و ارتقای مهارتهای حرفه ایی از برنامه هابی راهبردی می باشد.

وی بیان داشت:امسال 17 مدرسه نمونه دولتی جدید راه اندازی و هزار دانش آموز جدید وارد مدارس نمونه دولتی می گردند،در حال حاضر 10 مدرسه نمونه دولتی در استان فعالیت دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد